کد خبر: ۷۲۶۱
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

ورزش اعتمادبه‌نفسم را بیشتر کرد

آرزو احمدی می‌گوید: تا قبل از شروع کونگ‌فو، خجالتی و گوشه‌گیر بودم، اما از وقتی به باشگاه رفته‌ام، برای ارتباط با دیگران مشکلی ندارم.

کونگ‌فو را از هفت‌سال قبل به‌صورت حرفه‌ای شروع کرد. ورزش نه‌تن‌ها باعث افزایش توانایی‌های جسمی در او شده، بلکه به گفته خودش ارتباط او را با اطرافیان و دوستانش بهتر و صمیمی‌تر کرده است و حالا او دیگر آن دختر کم‌رو و خجالتی چند‌سال قبل نیست. آرزو احمدی متولد سال‌۱۳۸۴ و ساکن محله ایثارگران است. او در چهاردوره مسابقات کشوری کونگ‌فو شرکت کرده که دوبار مقام اول و دو بار مقام سوم را کسب کرده است.

- چرا ورزش کونگ‌فو را انتخاب کردی؟
از کودکی به ورزش‌های رزمی که شامل حرکات هماهنگ هستند، علاقه داشتم. از همان زمان وقتی حرکات رزمی را می‌دیدم، به وجد می‌آمدم.

- یعنی با دیدن حرکات این رشته به آن علاقه‌مند شدی؟
پدرم در جوانی تکواندوکار بوده و در خانه با من تمرین می‌کرد. برادرم هم رزمی‌کار است. آن‌ها در علاقه‌مندی‌ام به ورزش کونگ‌فو نقش داشتند.

- ورزش چه تأثیر مثبتی در زندگی تو داشته است؟
من تا قبل از شروع به ورزش، خجالتی و گوشه‌گیر بودم، اما از وقتی به باشگاه رفته‌ام، اعتماد‌به‌نفسم خیلی افزایش یافته و برای ارتباط با دیگران مشکلی ندارم.

- چه کسانی از تو بیشتر حمایت کرده‌اند؟
خانواده به‌ویژه پدر، پدر‌بزرگ و دایی‌ام بهترین حامیانم در ورزش کونگ‌فو هستند. این حمایت‌ها تا امروز وجود داشته است و امیدوارم درآینده نیز ادامه داشته باشد.

- مسئولان هیئت ورزش‌های رزمی از شما حمایت کردند؟
به نظرم حمایتشان کافی نبوده است. زمانی‌که رتبه اول مسابقات کونگ‌فوی کشوری را دریافت کردم، حتی یک پیام تبریک خشک و خالی برایم نفرستادند تا دلم خوش باشد.

- به فکر شرکت در مسابقات بین‌المللی افتاده‌ای؟
هزینه حضور در این مسابقات ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون‌تومان است. پدر و مادرم قول داده‌اند این هزینه را بپردازند. این پشت‌گرمی بسیار بزرگی است که نصیب هر ورزشکاری نمی‌شود.

- دوست داری این ورزش را تا کجا ادامه بدهی؟
آرزوی بزرگم در ورزش، ایستادن بر سکوی قهرمانی المپیک و گرفتن مدال طلای این مسابقات است. خیلی‌ها فکر می‌کنند خانم‌ها توانایی حضور در مسابقات المپیک و قهرمانی را ندارند، اما من با گرفتن مدال طلای المپیک ثابت خواهم کرد زن‌ها با‌استعدادند.

- محله‌ات را دوست داری؟
مگر می‌شود به محله‌ای که در آن بزرگ شده‌ای علاقه نداشته باشی! در و دیوار و حتی درختان محله برایم جذاب و دیدنی است. شاید در این محله، امکانات مناطق بالاشهر مثل احمدآباد و سجاد را نداشته باشیم، اما زندگی در این محله را بر هر جای دیگر ترجیح می‌دهم.

ارسال نظر